Monday, January 09, 2006

تقدیم به تمام زنان On praise of womenhood

روزي پسري كوچك از مادرش پرسيد: چرا گريه ميكني؟ مادرش گفت: چون من زن هستم... پسر بچه گفت: من نمي فهمم. مـادر گفت:

تو هيچ گاه نخواهي فهميد. بعــدها پسركوچك از پدرش پرسيد كه چرا مادر بي دليل گريه ميكنند؟ پدرش تنها توانست به او بگويد: تمام زنــــان براي هيچ چيز گريه ميكنند. پسر كوچك بزرگ شد و به يك مـرد تبديل شد ولي هنــــــوز نمي دانست كه چرا زنها بي دليل گريه ميكنند.

بالاخره سوالش را براي خـدا مطرح كرد و مطمئن بود كه خدا جواب را ميداند. او از خدا پرسيد: خدايا چرا زنان به آساني گريه ميكنند؟

خدا گفت: زماني كه زن را خلق كردم ميخواستم او موجود به خصوصي باشد بنابراين شانه هاي او را آنقدر قوي آفريدم تا بار تمــام دنيا را به دوش بكشد. و همچنين شانه هايش آن قـــــدر نرم باشد كه به بقيه آرامش بدهد. و من به او توانايي دادم كه در جايي كه همه از جلو رفتن نااميد شده اند او تسليم نشود و همچنان پيش برود. به او توانايي نگهداري از خانواده اش را دادم حتـي زمانــي كه مريض يا پيــــر شده است بدون اين كه شكايتــــــي بكند. به او عشقي داده ام كه در هر شرايطي بچه هـــــــايش را عاشقــــانه دوست داشته باشد حتي اگر آنها به او آسيبي برسانند .

به او توانايي دادم كه شوهرش را دوست داشته باشد و از تقصيرات او بگذرد و هميشه تلاش كند تا جايي در قلــب شوهرش داشته باشد. به او اين شعور را دادم كه درك كند يك شوهــــــر خوب هرگز به همسرش آسيب نمي رساند اما گاهي اوقات توانايي همسرش را آزمايش ميكنـد و به او اين توانايي را دادم كه تمامي اين مشكلات را حل كرده و با وفـــاداري كامل در كنار شوهرش باقي بماند. و در آخر به او اشكهايي دادم كه بريزد. اين اشكهــــا فقط مال اوست و تنها براي استفاده اوست در هر زماني كه به آنها نياز داشته باشد. او به هيچ دليلي نياز ندارد تا توضيح دهــد چرا اشــك ميريزد. خدا گفت : مي بيني پسرم ، زيبايي يك زن در لباسهايي كه مي پوشـد نيست. در ظاهر او نيست و در شيوه آرايش موهايش نيست و بلكه زيبايي يك زن در چشمهــــايش نهفته است. زيرا چشمهاي او دريچه روح اوست. و قلب او جايي است كه عشـــــــــق او به همســر و فــرزندانش در آن قرار دارد

0 Comments:

Post a Comment

<< Home