Wednesday, January 11, 2006

wonderful trip = سفر شگفت انگیز

11/01/2006/ 22:06

بله سفری بسیار شگفت انگیز و عالی بود. . یک گروه 11 نفری بودیم که صبح زود راه افتادیم و در راه چندین بار در مکانهایی که مهربابا اقامت داشته در طول سفرهایش نگه داشتیم . راهنمای مطلع و عزیزمان برادر بیف که 12 سال است در اینجا زندگی می کند و اهل کالیفرنیا است برایمان داستان مربوطه را می گفت گفت که بابا در این مکان چه فرمودند و چه کردند. داستان هایش ثبت است و امیدوارم روزی بتوانم آن ها ترجمه کنم. بازگوکردنشان بطور اجمالی و سرسری هم انصاف و صلاح نیست....قبل از ظهر به غارهای سنگی مشهور الورا رسیدیم که نسبتاٌ شلوغ بود و توریست هندی و غربی زیاد آمده بودند. روی یک محوطه ی بسیار وسیع کوهستانی سه غار عظیم سنگی حفر شده که دو طبقه و بیشتر هستند و پر از مجسمه های خدایان باستانی هند و فیل ها و..../ داستان راماچاندارا در ماهاباراتا و داستان کریشنا و آرجونا در باگوادگیتا با مجسمه در طول دیوارهای دو طرف یکی از غارها ثبت شده است. یک مجسمه ی عظیم از بودا در اولین غار بود که سقفی سنگی و بسیار بلند داشت و صدا می پیچید و در آنجا دسته جمعی یک دعای بابا را خواندیم.

دربازگشت از بارگاه حضرت گیسودراز بنده نواز دیدن کردیم (بار اول با خانواده ی جیمز به اینجا آمده بودم و درست در بالای غارهای سه گانه قرار دارد) و از آنجا کوره راهی را بالا رفتیم و به یک غار طبیعی رسیدیم که بسیار باستانی بود و تازگی رنگ سفید شده بود ولی تارعنکبوت و دوده هم داشت در سقف و دیوارها. می گویند حضرت شیردی سایی بابا متولد 1840 در همین غار به وصال حق مشرف شد و سپس در روستای شیردی که در همین نزدیکی ها است ساکن شد. از آنجا هم به بارگاه حضرا زرزری زربخش رفتیم و سلامی عرض شد. اینجا شاید تنها مکانی در دنیا باشد که در آن حضرات مسلمان و هندو باهم در صلح و آرامش نسبی زندگی می کنند . امروز در سر راه غارها با شگفتی زیاد در یک قبرستان مخصوص مسیحیان وارد شدیم که بابا از آنجا دیدارداشته و در آن یک شیخ مسلمان ذفن شده بود با رسوم و آیین اسلامی در هند. و مسیحیانی را دیدم که به مزار این شیوخ صوفی احترام می گذاشتند. خیلی جالب است. به این منطقه در کل می گویند "دشت مقدسین" واسم با مسمایی است چون پر از مسجد و معبد و کلیسا است. عکس ها را هروقت دریافت کردم برایتان خواهم زد! تا دیداری دیگر......... عشق است...............

Yes, a truly wonderful trip. In many respects.the most important is this feeling of compassion and friendliness developing between us (the group members in the two trips). Learned many things listening to them. Our guide, dear brother Bif, was ‘the best’, because he had been with Iraj, on the same route and had listened to his tapes as well, about the places Meher baba stayed during his trips to special places. This area in Maharashtra state is said to have the largest numbers of temples and mosques in the whole India and maybe the whole world. It is called The Valley of the Saints, so many shrines and holy places of holy men. From Sai baba to Meher baba, to Upansi Maharaj….to Hazarat Gisuderaz Bande Navaz, ….. to Hazrat Zarzari Zarbakhsh…… you name them….. Below it are the 3 gigantic stone caves of Ellora.

Just magnificent. Highly artistic and spiritual….

The most amazing scene was a grave shrine of a Sufi buried INSIDE a Christian grave yard! Baba has been in seclusion in that cemetery. And the quality of the ENERGY in those caves and SPECIALLY inside SAI BABA’s cave! Wow……….

0 Comments:

Post a Comment

<< Home