Friday, April 13, 2007

Life WITHOUT internet / TeachEasyQASH555 ="آسان آموز پ س م ت 5555" زندگی بدون اینترنت

14/04/2007 / 09:53 was just thinking about it. For myself, I see it somehow ‘impossible’! Life in vegetative or animal stage and even human-life, only as ‘surviving’ maybe, but life, as I am living it now, becomes definitely disturbed and impossible to continue. These day I am having ‘connection’ problem. The phone line was ‘down’ for 16 hours, 2 days ago; even since then, the speed is so low sometimes that I have to shut everything down and start ‘connect’ing again, or go to sleep in hopelessness! No complain again, for those who are not patient enough and ‘read’ this as complaint. It is actually an introduction to the good news of GRATITUDE to our Beloved Baba, who made such facilities available in a remote primitive underdeveloped Indian Village in the heart of Maharashtra, His ‘warrior’ State among others in His Bharata.

Use this time to announce the good news of the wondrous Xoops’ installation on my server. Thanks to Sina, who did it from Belgium last week.
He is a multilingual Persian 'REALBOY', as he calls himself, and 17 years young,
a true blessing arriving just on time to help me utilize this amazing tool
for communication and instruction.

Yesterday, when I saw the NEW TeachEasyQASH555, on screen (although empty from content, yet!) I was happy to see a VERY old ‘dream’ coming true. The ‘idea’ of it was conceived during my student years at SUNYAB, where I took ‘independent study’ courses in Instructional Media Dept., where Instructional Design was a part of the deal and my FAVOURITE subject. Skilled volunteers, technical and non-technical, are needed to construct and develop this TeachEasyQASH555.

The site is interactive and instructional in ‘nature’ and the emphasis is on PRACTICAL applications of Ontology in daily life.

Offering various local and internet services, from health food…. To Emotional Consultation,
is another feature of the site.

Soon more good news will be announced.

Thanks to Meher Baba

At His Service, in His Meherabad

Mohsen

زندگی بدون اینترنت / آسان آموز پ س م ت 5555

‏14/04/2007 / ‏10:04 سلام. الان داشتم به همین فکر می کردم.

برای بنده که به نوعی "ناممکن" است! زندگی در سطح نباتی و حیوانی و حتی در سطح انسانی در حد "گذران عمر" شاید میسر باشد، ولی زندگی، به این صورت که الان من در اینجا زندگیش می کنم قطعاٌ دچار اختلال گشته و ادامه اش ناممکن می شود. این روزها دچار اختلال در اتصال نت شده ام و پریرزو خط تلفن از عصر تا فردا صبحش قطع بود که مجبور شدم به اداره ی تلفن بروم و گزارش دهم و ده دقیقه بعدش وصل شد. ولی حتی وقتی هم که وصل است گاهی سرعت چنان پایین می افتد که قابل استفاده نیست و آنوقت مجبورم

بنشینم و آنقدر کلید "وصل" را بزنم، که یا متصل شوم و یا اینکه راه نمی دهد و از ناامیدی می روم و می خوابم! برای آنان که عجول هستند و شاید فکر کنند این یک شکایت است، بهتر است عرض کنم که چنین نیست و در واقع مقدمه ای است برای بیان شکرگذاری و سپاس خودم از مهربابای عزیزمان که برکت استفاده از چنین تکنولوژی پیشرفته ای را (خط پهن/ دی اس ال) در این روستای دورافتاده در قلب ایالت ماهاراشترا در هندوستانش فراهم آورده است.

موقع را مغتنم می شمارم و خبر خوش نصب برنامه ی شگفت انگیز "زوپس" (فارسی و انگلیسی) را در فضایی که بزودی آدرسش اعلام می شود اعلام می کنم. یک فضای شاد و آموزشی برای زندگی و عشق و سرور....دیروز وقتی بلوک "آسان آموز پ س م ت 5555" را می ساختم و وقتی آنرا درسایت نگاه کردم (هرچند فعلا خالی از محتوا است!) احساس خیلی خوبی داشتم که چگونه یک "رویای قدیم" بعد از32 سال توانسته به روی صفحه بیاید. فکر چنین نظام آموزشی که بتواند 5 پرسش های اساسی انسان را در5 موضوع محتلف، برای 5 گروه سنی مختلف و در 5 توان اساسی انسانی به زبان ساده آموزش دهد متعلق به سال های 1974( و بعد از آن) است که در دانشگاه ایالتی نیویورک در بافلو درس می خواندم. برای گرفتن لیسانس در "رسانه های دوسویه"، درس هایی در دانشکده ی "برنامه ریزی تعلیم و تربیت و رسانه های آموزشی" داشتم که در آن "طراحی آموزشی" محبوب ترین موضوع درسی ام بود.

امیدوارم با یاری سایر عزیزان و اعضای محترم سایت این بخش هم بزودی فعال شود.

برای ساخت و تدوین پایگاه اطلاعاتی مربوطه نیاز به داوطلبان ماهر داریم.

منتظر خبرهای خوب آتی باشید. دوستدار شما: محسن/ مهراباد خدا

0 Comments:

Post a Comment

<< Home